Daina-Isard

Avancem plegats

Cooperativa d'Ensenyament des de 1969

Non progredi est regredi

L’Escola té dins de la seva identitat la capacitat d’adaptar-se i la capacitat d’innovar, que hem anat posant a prova durant 45 anys. No avançar és retrocedir. Per això hem elaborat aquest Projecte Llindar, que permet completar els canvis pedagògics necessaris per formar part d’un nou paradigma educatiu i construir l’Escola del futur.
 
I per què l’anomenem Llindar? Perquè llindar vol dir límit, frontera. Vol dir lloc on es fa canvi. Vol dir sortir de casa sense marxar de casa. Perquè volem marcar els nostres límits, les nostres fronteres.

 Descarrega't el llibret
Recull la filosofia i les línies pedagògiques fruit del debat i el treball realitzat amb l'equip de docents de l'Escola 

 

Línies estratègiques

Aquesta visió del futur ha quedat definida en un pla ambiciós de la Cooperativa resumit en les següents línies estratègiques, que es despleguen en un seguit d’accions, que volen donar resposta a l’Escola dels propers anys, a l’Escola del futur, dissenyant noves formes d’ensenyament-aprenentatge, nous espais pedagògics, nous compromisos ecològics i de sostenibilitat, noves formes de gestió i de treball...

Captura de pantalla 2015-06-23 a les 10.34.21

 

Els nous espais del Projecte Llindar

Alumnes actius i creadors. Que treballen en equip (cooperen i col·laboren) i construeixen el propi coneixement. Captura de pantalla 2015-06-19 a les 10.04.25Que aprenen idiomes i tenen coses a dir. Que veuen en l’Escola una oportunitat de protagonitzar el seu aprenentatge. Tot i que estem treballant per aconseguir aquests grans objectius, ens calen uns espais diferents. I és que el funcionament actual de l’Escola està condicionat per l’estructura espacial que tenim, especialment en l’edifici de Secundària. Totes les activitats d’ensenyament i d’aprenentatge dissenyades per superar les quatre parets de l’aula tradicional, per fer treballs col·laboratius, per dur a terme esdeveniments col·lectius de comunicació, per treballar per projectes, per fer activitats artístiques, en grups més reduïts i amb més professors, demanen uns espais nous, i un nou ús de l’espai.

Aquests espais han de ser oberts, diàfans i flexibles; han de permetre treballar en grups, en assemblea, de forma cooperativa, de manera individual i amb una major atenció personalitzada.
 
Ens calen espais oberts per al debat i la discussió, la lectura i el silenci i, en definitiva, per a la convivència. Espais de lliure configuració i no predeterminats, on la creativitat, la inspiració, la innovació i els valors pedagògics siguin possibles. Uns espais per a l’experimentació, motor de canvi educatiu i de motivació de tot el col·lectiu. Espais per construir futur.

 

Una primera actuació consisteix en reconfigurar els grups d’ESO, a raó d’agrupacions de 24 alumnes, en la major part d’assignatures. L’objectiu és personalitzar l’ensenyament, fent de l’alumnat d’ESO el protagonista del seu procés d’aprenentatge.

Això implica:

  • Una nova forma de treballar, unint grups o dividint-los, potenciant el treball individual i el col·lectiu
  • Un treball “deslocalitzat” en l’espai i en el temps: flexibilitat
  • Un treball col·lectiu dels equips de professionals, superant la ràtio d’un professor per aula
  • Iniciar a ESO, per tal d’implantar el model a EP i a EI
  • Crear una base sòlida i estable d’alumnes a batxillerat
  • La remodelació de l’edifici d’ESO i la creació de nous espais pedagògics, ara ja imprescidibles
  • Un canvi en el rol del docent, de transmissor a gestor del coneixement
  • Arriscar-se, ser valent, estar-ne convençut i comprometre’s

 

Noves aules de secundària

Espais flexibles, transformables ràpidament en espais per a 24, 36 o 72 alumnes, per poder treballar en grups, en assemblea, de forma cooperativa, individual i amb una major atenció personalitzada. Aquesta configuració oberta facilita diferents formes de distribució, permetent el treball col·laboratiu, per projectes, amb la intervenció d’un major nombre de professors en el mateix grup. D’altra banda, els nous espais de pas es dissenyen també com a espais pedagògics.

Captura de pantalla 2015-06-23 a les 10.32.01

Nous espais pedagògics

Creació d’ aules de treball i nous espais versàtils pensats per ser zones de relació i d’estudi, de formació i de cultura.

I és que l’Escola ha de ser alguna cosa més que aules. Ha de donar lloc a espais d’estudi, de trobada, de silenci, de desdoblament, de reunió, d’assemblea, de representació, que vagin més enllà del treball acadèmic per alumnes i exalumnes, i obrin l’Escola a noves dimensions que depenguin d’ells, de la seva capacitat, del seu compromís.

Captura de pantalla 2015-06-19 a les 10.05.11

 

Aquest projecte ha estat aprovat a l'Assemblea Extraordinària del 22 de juny. Podeu veure més informació en el següent enllaç.

Estàs aquí:Inici Cooperativa INSTITUCIÓ Projecte Llindar